Si hom vol arribar a ser periodista a la nostra Comoditat Valenciana, és ben sabut que no pot anar per ací informant... de qualsevol cosa i de qualsevol manera. Aquesta setmana ens servim de la nostra última entrega de Lo Clar i del Periòdic d’Ontinyent per a mostrar-vos aquestes subtils diferències. En primer lloc, observem la portada del Periòdic d’Ontinyent: Mariscada de Cocaína!, destaquen els nostres companys, un títol cridaner, es nota el treball que estem fent des de Loclar per reivindicar un periodisme més groc que les dents d'un fumador... |
Fixeu-vos en "La delgada línea roja" que separa aquesta portada de l'escàndol. |
Però...? Aquestes fotografies en portada fent-se eco de les protestes durant la visita de Camps? Un error garrafal! Als rojos ni aigua! El ABC del periodisme: no molestes a qui mana.
El tractament correcte és: fotos de Lo Camps i piruLina per tota la pàgina i ja si això, en l'últim paràgraf discretament mencionem les protestes, sense una sola fotografia, no siga que se’ns cole un politicuxo d'altre color.
La infografia i les fotos són una part fonamental del periòdic, els analistes de loClan han constatat que a la gent no li agrada llegir. Nosaltres tractem, edició rere edició, d'anar suprimint els textos; al cap i a la fi, si la gent llegira els texts ja fa temps que ens haurien enviat a fer la mà...
Per aquests motius la Lina (perdó, línia) infogràfica del nostre periòdic té una importància cabdal i, per descomptat està totalment al servici de nostra excel·lentíssima Alcaldessa.
A continuació us presentem un breu esquema de la nostra darrera entrega:
- Portada (evidentment): 1 pàgina
- Opinió (No podríem viure sense la nostra caverna mediàtica): 3 pàgines
- Actualitat (amb alguna cosa hem de replenar el pamflet): 6 pàgines
- Plan Con Fianza (el plat fort, el seguiment a les 12 proves de Lina): 7 pàgines
- Actualitat altra vegada (les falles bàsicament): 3 pàgines més
- Esports (l'opi del poble): 6 pàgines
Ací teniu un Power Point amb el resum informatiu de les últimes dues setmanes de Lo Clar; l'ofensiva electoral és descarada, i es dedica a cobrir diversos nitxos "electorals" (les casetes, l'educació, la sanitat, la creació de llocs de treball...). És com si l'equip de campanya i la redacció del setmanari s'hagueren fos en un rendibú orgiàstic d'aquells que tant els agraden.
I per arrimar un poc el muscle i que els nostres amics del PP no hagen de gastar tant en valles publicitàries (que ja s’ho gastaran en fiançes), els hem fet el favoret i hem convertit (discretament) el nostre periòdic en un pamflet del Plan Con Fianza, així per damunt...de les 24 primeres fotografies Lina apareix (inaugurant normalment) en 16 d’elles... Després es queixen de la gestió de la nostra superalcaldessa, qui no es cansa d’inaugurar i de posar a Ontinyent en el mapa una i altra vegada.
L'equip de ximpanzés que tenim per becaris estan mirant a veure si poden, photoshop mitjan, fer que aparega la alcaldessa entre la publicitat anunciant Joyerias Sancho, o en la secció de esports pujant a rematar el còrner i donant (una altra) victòria al poble!
Perquè mai es fa prou per la nostra alcaldessa! Lina! Bonica! Fallera! Superwoman!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada